resberg.blogg.se

craters of the moon

Publicerad 2019-06-26 09:03:30 i Allmänt,

Hej på er,

Idag har vi åkt från Twin falls till Idaho falls vilket är ca 28 mil. Innan vi tog oss iväg från Twin falls var vi tvungna att titta på Shoshone falls och hoppet där Eivel Kievel hoppade (försökte men misslyckades) över Snacke river. Vilken blådåre det var!

Hoppet!
Utsikt från toppen till andra sidan
En orm som passade på att ringla sig över vägen när vi kom gående. Vad är det för sort?

Efter det brummade vi dom där 28 milen till Idaho falls, men på vägen stannade vi till i Craters of the moon national park. Det såg verkligen ut som ett månlandskap. Här kommer en bildbomb därifrån.



Splatter cone, där kom det upp lava för 2000 år sen.
Nere i indian tube, där har lava runnigt så det blivit ett hålrum.

Lava fält

Avslutade med att äta när vi kom fram till Idaho falls, pasta till Robert och pulled pork burgare till mig. Vi avslutade även med en jätte kaka med glass på. 

Min (Roberts) Fitbit sporklocka meddelade mig att jag gått 2,2 mil idag, så den där kakan satt fint.

Kram på er!


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-06-26 22:22:12

Nu är ni där ni trivs!Vackert vattenfall men ormen ?? Välförtjänt mat och kaka. Puss o Kram mamma Karin

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-06-27 19:41:47

Jag ÄLSKAR hur glad Robert ser ut på ALLA matbilder!
Robert: "Kärnkraftverk - hm.... Vattenfall - hm... Mat - GLORIOUS!!!!"
// Linnéa

Svar: haha mat är grejen! fast jag är nog enda människan som brukar gå ner i vikt av usa semester 😂
resberg.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela