resberg.blogg.se

Capitol Reef national park

Publicerad 2018-09-16 05:18:17 i Allmänt,

Inatt sov vi på ett bed&breakfast mitt ute i ingenstans, då familjen som drev det var smått religösa så kunde man glömma en kvällsöl, men det var hur fint som helst. Vi hade en stor balkong som vi satt och tittade på stjärnorna på. Det finns inte många platser längre där man faktiskt kan få en kolsvart himmel med alla stjärnor synliga och vintergatan som ett bälte! Hur främt som helst! Vi åkte sedan till Capitol reef national park, där det bara fanns en asfalterad väg, de andra behövde man en höjd 4x4 bil för att ta sej fram på. I byn Fruita, som är en gammal plats för fruktodling mitt i det annars torra landskapet köpte vi jordgubbspaj som vi smaskade på. Efter det en tur på en scenic drive genom parken och en titt på 2 gammla gruvor där man letat uran under kalla kriget då man skulle bygga atombomber. 
Fin utsikt från balkongen mitt ute i ingenstans =)
 
Huset där vi bodde!
 
Robert kollar in natural bridge
 
Annika spanar in utsikten
 
Pajpaus i Fruita
 
Igenbommade gammla urangruvor, precis som i "the hills have eyes" =D
 
Kartman!
 
Butch Cassidys gammla barndomshem, ni vet tågrånaren..?
 
Lake Panguitch

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2018-09-16 09:29:55

Häftig upplevelse att bo på "landet",välplanerad rutt må jag säga. Puss o Kram 💞 mamma K o pappa U

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela